Onze missie

Sociale veiligheid speelt in toenemende mate een rol in onze maatschappij. Voor de sector van Openbare Orde en Veiligheid (OOV) betekent dit dat de behoefte aan effectieve informatievoorziening een steeds kritieker element in het dagelijks werk vormt. Het effectief inzetten van ICT-middelen ter ondersteuning van het informatie- en communicatieproces speelt daarbij een cruciale rol.

2WAY levert en onderhoudt ICT- infrastructuren en communicatieoplossingen aan de OOV-sector in Nederland en daaraan gelieerde partijen. Door dat op proactieve en oplossingsgerichte wijze te doen, geven wij invulling aan onze klantbelofte: ‘Heldere communicatie, met een veilige werkomgeving als resultaat.’

2WAY Let’s Talk! komt niet uit de lucht vallen. Deze naam is bewust gekozen omdat we altijd in gesprek gaan met onze klanten. Of dat nu op operationeel niveau is, met iemand van de politie of een brandweerman, op tactisch niveau met iemand uit de beheerorganisatie, of op strategisch niveau met iemand binnen het ministerie. Wij willen weten wat belangrijk is voor mensen, wat iemand beweegt en waar knelpunten zitten. We gaan het gesprek aan om te kijken hoe we dat met ICT en technologie op kunnen lossen. Daardoor snappen we wat er nodig is. Daar zijn we heel sterk in.

Wij zetten ons in voor de hulpverleners op straat. Dat is waar het primair om draait. De hulpverleners hebben hun portofoon of smartphone óf een ander mobiel device. Zij moeten immers kunnen communiceren en informatie over kunnen brengen naar andere hulpverleners of naar de meldkamer. Er moeten misschien beelden meegestuurd worden, om meer inzicht, meer situational awareness, te kunnen bieden in de noodsituatie. Er is naast mobiele devices ook een infrastructuur nodig. Voor een C2000-netwerk kom je terecht bij het ministerie, als sturend orgaan en eigenaar van het netwerk. En voor het beheer en onderhoud heb je een partij als het Meldkamer Diensten Centrum nodig. Zo zie je dat, om de hulpverleners op straat goed te kunnen ondersteunen, op alle niveau’s een goede samenwerking nodig is. 2WAY kan daarbij helpen.

Binnen de technologie zien wij welke wijzigingen gaan plaatsvinden op de infrastructuur. Op basis van Internet of Things (IoT) zal de hulpverlener méér en veel directer informatie naar zich toe krijgen, zodat hij zijn werk beter en veiliger kan doen. 2WAY is er klaar voor om daarop in te springen. Wij zullen ons hierin bovendien verder ontwikkelen.

Wilt u nader kennismaken met 2WAY?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.

Let's Talk!

Operationeel niveau

Hulpverleners moeten altijd en overal kunnen communiceren. De kwaliteit van hun mobiele devices en de beschikbaarheid van het netwerk zijn essentieel. Doordat zij de juiste informatie kunnen doorgeven aan de meldkamer, kunnen zij met de juiste instructies of extra hulp hun werk beter en veiliger doen.

 

Tactisch niveau

De meldkamer wil in een noodsituatie direct alle informatie en overzicht. Er moeten beslissingen genomen worden. Wie gaat waar naar toe? Wat is nodig? Door informatie en beeldmateriaal, met behulp van slimme, nieuwe technologie, onderling uit te wisselen, kunnen hulpverleners beter aangestuurd en ondersteund worden.

Strategisch niveau

Het ministerie is verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van het beleid. Hoe kunnen processen geoptimaliseerd worden om de aansturing te verbeteren? 2WAY is een sparringpartner die meedenkt in dit beleid, helpt een visie hierop te vormen en dit vertaalt in een ondersteunende ICT organisatie.